HTML

Egy liba és egy malac

avagy Bucifejek felforgatják a környezetüket ...

Liba és Malac

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Friss topikok

  • ritucci: @StudioArt Photography: Ááá, nem volt életlen a maci tökéletes :-) de tényleg már ez a legkevesebb... (2012.01.05. 18:10) Óvodai fotózás
  • IAdri: Nagyon édes a kis lurkó és a nagylány!! :) Puszi nektek (2011.10.24. 11:17) Tudományok
  • IAdri: :))))))))))))) csúcs szuper képek!!! (2011.10.24. 11:15) Pillanatképek
  • Ildi-go: Én azt hittem először, hogy Nóri képét keverted ide. (2011.10.19. 22:22) Keljfeljancsi
  • Ildi-go: Te jó ég! :D (2011.10.19. 22:20) Nem, én sohasem ...

Tanuljunk gyorsan angolul ...

2009.11.30. 16:55 ritucci

Múltkor Jonéknál lebzseltünk, és a nővére, Sophie éppen tévét nézett. Igaz, nem örültem neki, de Nóri is csatlakozott a bambuláshoz, erre Jon, aki mindig magyarul beszél hozzánk, sőt néha még a nővéréhez is, leteremtette Nórit, hogy Nóri nem vaccs (azaz watch). Ez két dolog miatt volt vicces, egyrészről, mert magyarul nem tudja, mi a tv-t nézni, és mivel nagyon odamondós kedvében volt, akár még angolul is, de elmondta a tutit. Másfelől viszont a lányom reakcióján haltunk be, aki ránézett a Jonra, kicsit gondolkodott, majd közölte vele, hogy de vaccs! Így megtanulta az első angol kifejezést kis barátjától, milyen megható.
Azért kíváncsi vagyok, hogy fog-e némi angoltudást felcsipegetni tőlük, habár tudom, hogy kicsi rá az esély, mert Jon tökéletesen ért és lassan már beszél is magyarul.

A másik dilemmám ez a tévénézés dolog. Korábban írtam, hogy Nórit nagyon sokáig hidegen hagyta a tv, még nyáron is úgy voltunk, hogy egy rajzfilmből kb. az első 5 percet nézte, aztán fogta magát és odébbállt. Nemrégen viszont egyszerűen rákattant a rajzfilmekre, most már simán megnézne több epizódot is mondjuk a hupikék törpikékből, de én némileg limitálom, max. 2-t nézhet, az kb. 20 perc, vagy a kisvakondból többet is, mert azok rövidebbek. Így mostanra rendszeres esti program lett a rajzfilmezés.
De ez vajon jó dolog, nem túl sok neki a napiszintű mese? Mennyi a még egészséges tévézés? Tudom, hogy sokan már a számítógépek előtt nevelik a gyereküket, de ettől az egésztől én valahogy fázom még. Lehetnék kissé modernebb ...
A kedvencem viszont, mikor gyerek ül és nézi a filmeket, én pedig azt nézhetem, ahogy ő figyel. Imádnivaló, ahogy kommentálja az eseméyneket, belekérdez vagy kacag a sztorikon. Múltkor kijelentette, hogy ő is egy törp. Erre megkérdeztem, hogy melyik, mert meg voltam győződve, hogy a törpillát vágja rá, olyan igazi szőkenő alkat. Erre nem a képembe mondja, hogy ő a törpapa ...

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ritucci.blog.hu/api/trackback/id/tr441558977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szokekisherceg01 2009.12.07. 03:05:25

A new yorki gyerekorvos napi 2 orat enged meg 2 eves kor alatt a TV-bol. Hat Ti jocskan az amerikai ajanlott atlag alatt vagytok! Szoval szerintem nezhet Nori akar 3 epizod Kisvakondot is...es raadasul mar el is mult 2 eves....
Nalunk nagyon erdekes dolog tortent: Dylant kb. 3 hete tanitjuk a Mikulasra: Elmo varja a Karacsonyt DVD-vel (magyarul 45 perc) + 3 Mikulasos konyvvel (mindegyik angolul, mert csak azt tudtam beszerezni). Ma a Magyar Hazban volt Mikulas unnepseg, rengeteg magyar gyerekkel - es Dylan felismerte a Mikulast, sot integetett es kiabalt neki. Persze amikor kimentunk az ajandekaert, es a Mikulas elmondta neki, hogy ne tepje a mamaja hajat, akkor nagyon meg volt szeppenve, de latszott rajta, hogy kepben van. Szoval a filmeknek azert tanito jellege is lehet....
süti beállítások módosítása